Ai missäkö Paimen? Älä siitä huoli, mennään vaan entisten pyhien askelissa!

sunnuntai 23. tammikuuta 2011

Oon hoitomies


Mä oon hoitomies, matkalla alas
Tunteja takana, mersua alla
Jo poikana päätin; mä oon hoitomies
Vaikka moni saa kehänsä helpommalla

Mä oon hoitomies, oon Herra soikoon
Ei tullu poliisii, ei virkamiestä
Kulkeva konttori on hoitomiehen hotelli
Ja pennit revittävä on irti sieltä

Tuhansia töitä, valvottuja öitä
Viikkoja tiellä, saan asfalttia niellä
Silmiä painaa, ei uni anna lainaa
Hei hoitomies, mikä pitää miehen tiellä

Mä oon hoitomies, aina tien päällä
Ja joskus on ylilyöntejä en kiellä
Kiusana kiire ja median valta
Ja omantunnon äänet on pakko niellä.

Sävel Matti Esko: Rekkamies

1 kommentti:

  1. Mä oon hoitomies, yrkälle kiire
    Viikko siellä, kotona sauna
    Silmiä painaa, oispa helppo syntinen
    Sitä kotona ehkä ois jo lauantaina

    Hmm.. mä oon hoitomies, eessä vapaa
    Nuori vaimo, kotona aivan yössä
    Kello neljältä soi, taas lähti hoitomies
    Ol´ vuoteessakin valtakunnan työssä

    VastaaPoista

Näin saamme jäädä yhdessä tälläkin hetkellä uskomaan kommentoijista hyvää.